Skip to content
On this page

Základní používání Battlefield zóny

Battlefield je prostor pro studenty poměřit své síly s ostatními v rámci své školy, kraje, nebo i celé republiky.

Je postaven na úlohách podobných těm využívaným ve výuce, ale obecně více "soutěžového typu" – úlohy mohou být i významně těžší a neobsahují žádnou teorii.

Pro přístup do Battlefieldu je nutné akceptovat podmínky užití, které se věnují zejména soutěžnímu fair-play.



Úvodní obrazovka

Na první obrazovce je vidět přehled postupu uživatele v rámci soutěžení a osobního růstu.

Screenshot úvodní obrazovky Battlefieldu s jednotlivými sekcemi.

1 – Úroveň

Za každou vlajku každé úlohy je možné získat určitý počet Zkušenostních bodů (XP).

Jejich akumulací uživatel získává úrovně, které se následně ukazují u jeho jména. V této dlaždici je také vidět přehled získaných XP (a kolik zkušenostních bodů je celkem aktuálně možné získat) a počet splněných úloh (z celkového počtu dostupných).

2 – Týdenní aktivita

Za každý týden, kdy uživatel splní alespoň jednu úlohu, se zabarví odpovídající hexagon. Cílem řešitele může být kompletně zelená plástev!

3 – Exp Historie

Vedle týdenní aktivity se nacházejí 3 nejnovější vlajky, které uživatel vyřešil a body , které za ně získal.

4 – Žebříčky

Jedna z ústředních částí zóny Battlefield jsou žebříčky, které ukazují nejlepší studenty ve škole, kraji a celé České republice.
Studenti jsou řazeni podle množství XP , které získali za řešení jednotlivých úloh. U každého studenta se také ukazuje škola, kterou navštěvuje a úroveň jeho účtu.

5 – Mapa České republiky

Mapou je možné ovládat, která data jsou zobrazena v žebříčcích, konkrétně v záložce "Kraj".

Při najetí kurzorem na jednotlivý kraj se zobrazí jednoduché shrnutí, kolik je v daném kraji škol zapojených do Battlefieldu a celkový počet studentů v těchto školách, soutěžících v rámci Battlefieldu.

Mapa není dostupná na malých obrazovkách, jako jsou mobilní zařízení. Na těch je možné ovládat zobrazení žebříčků pouze záložkami v horní části tabulek – škola řešitele, jeho kraj anebo celá republika.

Pod mapou se nachází posouvající se přehlídka 20 nejnovějších vlajek, které řešitelé splnili napříč celou soutěží. Vlajky je možné pozastavit najetím myší.



Nejnovější úlohy

Nově přidané úlohy, u kterých je nejvyšší šance se umístit v horních příčkách tabulky, se ukazují zde.
Každá dlaždice obsahuje všechny informace, které student potřebuje k rozhodnutí se, kterou úlohou chce začít:

  • Nadpis úlohy
  • Krátký popisek
  • Obtížnost (ZačátečníkMistr)
  • Počet vlajek v úloze
  • Celkový počet XP , které je možné získat za vyřešení celé úlohy

Kliknutím na dlaždici je možné se přesunout detail úlohy, kde je možné ji začít řešit.

Nadcházející úlohy

Pokud je oznámené a naplánované vydání dalších úloh, zobrazují se také v této sekci.
Dlaždice opět obsahují základní informace s tím rozdílem, že úlohu není možné rozkliknout a přes ilustrační obrázek je umístěn odpočet, který přesně ukazuje, kdy bude úloha uvolněna k řešení.



Seznam úloh

Na konci stránky se nachází chronologický seznam všech úloh, které již byly do Battlefieldu vydány. Zde je možné jednoduše rozeznat, které úlohy má již uživatel splněné a které ho ještě čekají. Do detailu úlohy je možné se dostat jednoduchým proklikem přes odpovídající dlaždici.

U každé úlohy je možné vidět stejné informace jako u čerstvě vydaných úloha, pouze v kompaktnějším provedení.



Stránka detailu úlohy

Stránka detailu úlohy je vcelku stejná jako ve standardních úlohách, základní popis je tedy zde.

Jedním z rozdílů je absence všech záložek, jako "Teorie" a "Řešitelé"; je zde pouze ekvivalent záložky "Vlajky".

Žebříček řešitelů se nachází v pravém horním rohu stránky a je řazen podle rychlosti vyřešení.
U každého úspěšného řešitele je zobrazen čas přesný na sekundy, který ukazuje, kdo úlohu vyřešil nejdříve po jejím zpřístupnění.

U úloh, které vyřešilo více studentů, je možné vyhledávat jednotlivé řešitele a jejich umístění v tabulce pomocí vyhledávacího políčka, vedle kterého se také nachází tlačítko pro aktualizaci dat. To se hodí zejména u nových úloh, kde noví řešitelé přibývají relativně rychle.